برخی از معروف‌ ترین نمایشگاه‌ های هنری جهان عبارتند از: 

1. نمایشگاه هنر مدرن و معاصر (Art Basel): با نسخه‌هایی در میامی، بازل و هنگ کنگ.
2. نمایشگاه ونیز بیناله: بیناله هنری بین المللی ونیز در ایتالیا.
3. نمایشگاه هنر فرانکفورت (Frankfurt Book Fair): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب و هنر در جهان.
4. نمایشگاه متروپولیتن هنر (Metropolitan Museum of Art): یکی از معروف‌ترین موزه‌های هنری در جهان، در شهر نیویورک.
5. نمایشگاه لوور (Louvre Museum): موزه هنری معروف در پاریس که دارای کالکشن بزرگی از آثار هنری است.
در زمینه معروف‌ ترین نمایشگاه‌ های هنری جهان بسیاری از نمایشگاه‌های هنری تخصصی و معروف وجود دارند که به انواع مختلف هنر اختصاص دارند. برخی از آن‌ها شامل:
1. بی‌ناله دوکوتاژ (Documenta): یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری معاصر در دنیا، که هر چند سال یکبار در کاسل، آلمان برگزار می‌شود.
2. بی‌آرت بیوناله (Biennale di Venezia): یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های هنری جهان که هر دو سال یکبار در شهر ونیز، ایتالیا برگزار می‌شود و شامل انواع مختلف هنرها از جمله هنر معاصر، معماری، سینما و موسیقی است.
معروف‌ ترین نمایشگاه‌ های هنری جهان
3. آرمنی هنر (Armory Show): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری مدرن در جهان که هر سال در نیویورک برگزار می‌شود.
4. نمایشگاه بازی هنر (Art Basel): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری معاصر در جهان که نسخه‌هایی در شهرهای بازل، میامی و هنگ کنگ دارد.
5. نمایشگاه کانتمپورانی (Contemporary Istanbul): یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری معاصر در شهر استانبول، ترکیه.
این فهرست تنها چند نمونه از نمایشگاه‌های هنری تخصصی و معروف است و هنوز بسیاری دیگر وجود دارند که در سراسر جهان برگزار می‌شوند.

چند نمایشگاه هنری تخصصی دیگر هستند که به عنوان معروف‌ترین‌ها شناخته می‌شوند:

6. نمایشگاه بین المللی هنر فرانکفورت (Frankfurt Book Fair): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب و هنر در جهان که هر سال در فرانکفورت، آلمان برگزار می‌شود.
7. سوییت بایزل (Swiss Art Awards): یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری در سوئیس که هر سال در شهر بایرن برگزار می‌شود و به نمایش آثار هنرمندان سوئیسی می‌پردازد.
8. نمایشگاه کنتمپوراری (Contemporary Art Fair): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری معاصر در کشور فرانسه که هر سال در پاریس برگزار می‌شود.
9. تیاترومو (TEFAF Maastricht): یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری، آنتیک و طلا و جواهرات در جهان که هر سال در شهر ماستریخت، هلند برگزار می‌شود.
10. نمایشگاه آرمانی میلان (Salone del Mobile Milano): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های طراحی و مبلمان در جهان که هر سال در شهر میلان، ایتالیا برگزار می‌شود.
البته! اینجا چند نمایشگاه هنری تخصصی دیگر هستند که به عنوان معروف‌ترین‌ها شناخته می‌شوند:
11. نمایشگاه هنری لندن (London Art Fair): یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هنری معاصر در انگلستان که هر سال در لندن برگزار می‌شود.
12. نمایشگاه هنری برلین (Berlin Art Week): یک هفته‌ای از فعالیت‌های هنری، اجراهای عمومی، نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری در شهر برلین، آلمان.
13. نمایشگاه مدرن و معاصر پاریس (Paris Modern and Contemporary Art Show): یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هنری در شهر پاریس که هر سال برگزار می‌شود.
14. بیناله استامبول (Istanbul Biennial): یکی از معروف‌ترین بیناله‌های هنری جهان که هر دو سال یکبار در شهر استانبول، ترکیه برگزار می‌شود.
15. نمایشگاه هنر مدرن و معاصر هانگزو (Hangzhou International Art Fair): یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هنری در چین که به نمایش هنر مدرن و معاصر اختصاص دارد و هر سال در شهر هانگزو برگزار می‌شود.

چند نمایشگاه هنری تخصصی‌تر هستند که به عنوان معروف‌ترین‌ها شناخته می‌شوند:

16. نمایشگاه هنری فتوگرافی آرلز (Les Rencontres d’Arles): یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های فتوگرافی در جهان که هر سال در شهر آرل، فرانسه برگزار می‌شود.
17. نمایشگاه هنری جهانی سن سباستیان (São Paulo Biennial): یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های بیناله هنری در جهان که هر دو سال یکبار در شهر سائوپائولو، برزیل برگزار می‌شود.
18. نمایشگاه هنری طبیعت مرد (Man and Nature Exhibition): یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هنری متمرکز بر طبیعت و محیط زیست که هر سال در شهر مونیخ، آلمان برگزار می‌شود.
معروف‌ ترین نمایشگاه‌ های هنری جهان
19. نمایشگاه هنری مرگ (Death: A Self-portrait): نمایشگاهی که به موضوع مرگ و ترس از آن اختصاص دارد و در موزه ولتس مدرن در لندن برگزار شده است.
20. نمایشگاه هنری دیجیتال (Digital Art Exhibition): یکی از جدیدترین و پررونق‌ترین نمایشگاه‌های هنری که به آثار هنر دیجیتال اختصاص دارد و در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود.
معرفی دیگر معروف‌ ترین نمایشگاه‌ های هنری جهان
21. نمایشگاه هنر معاصر ایندیگنوس (Indigenous Contemporary Art Exhibition): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری که به آثار هنرمندان بومی و اندیگنوس اختصاص دارد و در موزه‌ها و گالری‌های مختلف جهان برگزار می‌شود.
22. نمایشگاه هنر مفهومی (Conceptual Art Exhibition): یکی از نمایشگاه‌هایی که به آثار هنری با تمرکز بر مفاهیم و ایده‌های هنری اختصاص دارد و در گالری‌ها و موزه‌های هنری جهان برگزار می‌شود.
23. نمایشگاه هنری معماری و طراحی (Architecture and Design Exhibition): یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌هایی که به طراحی معماری، داخلی و صنعتی اختصاص دارد و در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود.
24. نمایشگاه هنری موسیقی (Music Art Exhibition): یکی از نمایشگاه‌هایی که به هنرهای موسیقی و موسیقی‌سازی اختصاص دارد و در فضاهای فرهنگی و موزه‌های مختلف جهان برگزار می‌شود.
25. نمایشگاه هنری نوجوانان (Youth Art Exhibition): یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری که به آثار هنری تولید شده توسط جوانان و نوجوانان اختصاص دارد و در موزه‌ها و گالری‌های هنری جهان برگزار می‌شود.
در اینجا جمع بندی از برخی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های هنری تخصصی در جهان:
1. نمایشگاه هنر مفهومی: تمرکز بر آثار هنری با مفاهیم و ایده‌های هنری.
2. نمایشگاه هنری معماری و طراحی: به طراحی معماری، داخلی و صنعتی اختصاص دارد.
3. نمایشگاه هنری موسیقی: تمرکز بر هنرهای موسیقی و موسیقی‌سازی.
4. نمایشگاه هنری نوجوانان: به آثار هنری تولید شده توسط جوانان و نوجوانان اختصاص دارد.
5. نمایشگاه هنری ایندیگنوس: تمرکز بر آثار هنرمندان بومی و اندیگنوس.
  
این نمایشگاه‌ها از طریق برگزاری در گالری‌ها، موزه‌ها و فضاهای هنری جهانی به جامعه هنری فرصت ارائه آثار و آشنایی با ایده‌ها و تمرکزهای هنری مختلف می‌دهند.
6. نمایشگاه هنری فتوگرافی آرلز: یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های فتوگرافی در جهان که در فرانسه برگزار می‌شود.
7. نمایشگاه هنری جهانی سن سباستیان: یک بیناله بزرگ و معتبر که به هنر معاصر اختصاص دارد و در برزیل برگزار می‌شود.
8. نمایشگاه هنری طبیعت مرد: تمرکز بر آثاری که به محیط زیست و طبیعت می‌پردازد و در آلمان برگزار می‌شود.
9. نمایشگاه هنری مرگ: به موضوع مرگ و ترس از آن می‌پردازد و در لندن برگزار می‌شود.
10. نمایشگاه هنری دیجیتال: تمرکز بر آثار هنر دیجیتال و نمایشگاه‌هایی که به شکل دیجیتالی برگزار می‌شوند.
این نمایشگاه‌ها نشان از تنوع و غنای جهان هنر دارند و به افراد فرصت ارائه و آشنایی با مختلف جنبه‌های هنر را می‌دهند.
11. نمایشگاه هنری بیناله استامبول: یکی از معروف‌ترین بیناله‌های هنری جهان که در ترکیه برگزار می‌شود.
12. نمایشگاه هنری فانتوم: یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هنری که به هنر مدرن و معاصر اختصاص دارد و در شهر شیکاگو برگزار می‌شود.
13. نمایشگاه هنری کارناوال: یکی از بزرگترین و پرشهرت‌ترین نمایشگاه‌های هنری که هر سال در مونترال، کانادا برگزار می‌شود.
14. نمایشگاه هنری هونگ کنگ: یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های هنری در آسیا که در شهر هونگ کنگ، چین برگزار می‌شود.
15. نمایشگاه هنری کانتمپلوراری: یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های هنری در فرانسه که در شهر پاریس برگزار می‌شود و به هنر معاصر اختصاص دارد.
این نمایشگاه‌ها نمونه‌هایی از تنوع فراوانی از فضاهای هنری در جهان هستند که به ارائه آثار هنری از انواع مختلف هنرمندان و فرهنگ‌ها می‌پردازند.